Pages

Monday, April 19, 2010

cOrus...oh...cOrus...











entry kali ini khas pasal ketidakpuasan hati ku ketika menginap dua malam di CORUS HOTEL.... hotel ini terletak sebelah jer ngan KLCC... (lima minit jalan kaki.... kalau naik kereta 50 minit coz jam setangah mati....) .... aku sampai kat hotel ini around 5.00 pm...(flight aku dari KK dalam jam 1.00 ptg) selepas check ni... itu dan ini... aku dapat bilik no. 621... time nak naik atas bilik tu... lif satu jer yang beroperasi... yang tiga lagi rosak katanya....itu ok lagi... walaupun punya lama tunggu lif tu.... sampai bilik... masuk... letak barang... semua mcm ok... aku rehat2 la nak tengok tv dulu... tekan punya tekan tv tu, tidak juga ada siaran..... panas aku... aku cal husband macm mana nak operate tv tu.... husband aku suruh tanya kat front office... aku cal la dorang tanya kan... punya baik dorang cakap nanti hantar orang pigi check.... punya lama tunggu tidak juga sampai2 orang tu... rupa2nya... bukan aku seorang tapi seluruh hotel tidak siaran tv... bukan sahaja tv... air punya sejuk macam ais.... pemanas tidak berfungsi.... orang kat bawah tu cakap... ada masalah teknikal dengan TNB sebab tu bekalan elektrik tidak cukup2.... punya banyak masalah ini hotel.... (cakap hotel 4 bintang) turun bawah aku tak pakai lif coz rosak... jadi menapaklah aku dari tingkat 6 (nasib baik... ada kawan tu dari tingkat 9...huhuhu) ... aku nampak punya ramai pelancong asing di front office tu... semua muka marah2 dan masam2... ini semua pasal services tidak baik la ni... dorang minta tukar hotel... aku dan kawan2 lain tidak dapat tukar hotel lain coz bilik kami tu kan di sponsor Petronas sempena Malam Wartawan Malaysia... (baca entry sebelum ni) ..... ok... dipendekkan cerita... selepas lebih 24 jam keadaan tidak best di hotel tu... barulah semua kembali normal... dan siaran TV pun dah ok dan airnya panas gilak.... disebalik ketidakpuasan menginap di hotel ini sebenarnya.... hotel ini OK jugalah.... breakfast dia memang tip top... bersih ... dan dekat sangat nak ke KLCC.... mungkin hari itu nasib tak baik kan... (berfikiran positif.....) oh... ya.. time check out tu... barulah tahu bilik kami tu berharga... rm304++ semalam.... kira mahal juga la dengan semua ketidakpuasan itu..... selamat tinggal cOrus hotel... flight balik KK jam 3.00 pm.... sampai KLIA jam 1.00 pm... sempat lagi shopping bread dan bun untuk anak2.... akhirnya sampai KK jam 5.30 pm.... luv KK....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...