Pages

Tuesday, February 9, 2010

Sexy VS Skanky


Tips ini aku ambil dari majalah COSMOPOLITAN (antara majalah kesukaanku selain cleo), edisi februari 2010.... (covernya c hot babe kim kardashian...)
takrif 'seksi' dan 'selekeh'....
pertama = anda seksi apabila rambut berdandan dan mekap kemas tapi anda selekeh kalau gaya rambut tidak terurus dan mekap tidak sekata.....
kedua = anda seksi kalau mempunyai ramai peminat kerana bersikap rendah diri tapi anda selekeh sekiranya meminta semua orang menjadi peminat di facebook....
ketiga = anda seksi apabila memberi masakan sendiri yang berlebihan kepada jiran sebelah rumah namun selekeh jika membiarkan makanan jadi basi dalam peti sejuk....
wah... ada betulnya takrifan ini... so... lu fikirlah sendiri...

2 comments:

  1. Seksi dan selekeh punya maksud yang cukup subjektif. Ia umpama menilai sesebuah lukisan abstrak. Seksi bagi sesetengah orang terletak pada penampilan (pakaian, dandanan, solekan atau pergerakan badan). Tidak kurang juga yang menilai seksi dengan sikap seseorang.

    Selekeh pun begitu... Walaupun ramai yang menilai selekeh daripada penampilan, ada juga orang nampak selekeh kerana perwatakannya.

    Apa pun, penilaian orang lain terhadap diri kita adalah hak mereka namun jangan dilupa, penilaian sendiri adalah yang paling penting dalam pembinaan keyakinan diri. :)

    ReplyDelete
  2. betul tu... seksi atau selekeh bergantung kepada persepsi sendiri.... kita ni seksi ke.... hahaha.. seksi di mata suami cukupla kan... :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...