Pages

Thursday, July 1, 2010

macam asma jak.....

aku tengah ngantuk gilak ni.... semalam tidak dapat tidur hanya tidur-tidur ayam jak... anak ku yg bongsu (yg kembar tu) batuk sangat-sangat semalam... macam teruk batuknya tu, risau aku... manakan tidak, perut dan dadanya dah kembang kempis, macam orang sesak nafas... kesian dia... banyak kali terbangun coz batuk tu mengganggu tidurnya... sampai dia cakap ngan aku... 'mama nak ubat... didif batuk'... jadi awal subah dalam jam 4 am, aku kasi makan dia ubat, barulah lega sikit tapi nafasnya masih keras.... jam 6 am, aku dan husband ambil keputusan bawa dia gi hospital.... sampai kat emergency room aku cakap... anakku macam asma... terus masuk dalam... check 2 3 minit... memang asma... kena pakai inhaler (kalau tak salah.. ) lebih 20 minit juga dia bertopeng dengan inhaler tu... sebelum ni dia pakai yang kecil2 jer...
am very proud dengan didif... sikit pun dia tak takut dan menangis.... cool jer... siap bawa2 aku main2 lagi.... selepas abis asap2 dalam inhaler tu... check balik.... lung dia dan clear.. happy aku.... dia dapat 4 jenis ubat termasuk ubat asma SABUTHAMOL.... takpe la... asal dia cepat sembuh... luv u anakku....

''ala.... ada asma pun boleh jadi pemain bola hebat macam DB dibawah ni.....''




gambar kredit : ridzuanrichie.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...