Pages

Wednesday, June 23, 2010

aku pecat kau....

pernah ka kamu rasa kecewa sangat2 apabila orang yang kamu sdh anggap macam saudara dan percaya... rupanya seorang pengkhianat.... walaupun ''orang'' itu bukan satu bangsa, latarbelakang atau kedudukan, aku tidak pernah pandang rendah atau anggap dia orang asing (walaupun hakikatnya memang orang asing... orang indon)
aku berabis hampir dua ribu (utk kos urus pasport dan pas kerja) untuk jaminan pembantu rumah... semuanya nampak ok, macam dia baik sangat, rajin lagi tu.... rupa2nya... talam dua muka... kecurigaan ku selama ini coz banyak barang2 yang hilang di rumah (spt handphone, jam, tudung aku dll)... akhirnya terjawab apabila aku jumpa barang2 tu dalam almari di biliknya... berdebar2 jantungku saat nampak semua tu... (ketika aku buat spot check tu... dia tengah bercuti.. katanya ada saudaranya kenduri...)...
selepas sahaja dia balik dari bercuti... aku minta dia kemas barang dan aku hantar terus dia ke rumah saudaranya... dia merayu2 nak tahu kesalahannya... hairan aku.. masih sempat lagi berlakon walaupun selepas aku cakap 'kau tidak jujur bekerja di rumah aku'....
lakonan dramanya berterusan... apabila saudaranya menghubungi aku dan mahu tahu kesalahan yang dia lakukan..... selepas explain apa yang patut... dia masih tidak mengaku... sampai sanggup bersumpah dengan kitab suci Al-Quran... Ya Allah.... sanggup dia... kesudahanya aku malas nak layan lebih lanjut... tahu2 dia la... 2 3 hari ni aku nak matikan pas kerjanya... mudah2an dia bertaubat dan tidak mengulangi tabiat 'panjang tangan' dengan majikan lain...

p/s : kalau perangai macam ni, tidak hairan ramai yang kena dera...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...