Pages

Tuesday, March 30, 2010

pagi yang sesak....makan kek batik


pagi ini jalan nak ke opis penuh halangan, mana tidaknya, sana sini jalan sesak teruk (terukssssss sangat). jalan mula jammed dari kem lok kawi lagi sampailah ke petagas... (aku rasa sampai KK la tu....) rasa-rasanya ada kemalangan la sebab tu sesak teruk.... husband ambil keputusan guna jalan pintas dekat survey..... mula-mula tu ok tapi same story jammed juga (sambil2 layan jam tu kami layan makan kek batik dalam kereta... aku tapau dari rumah) kami dua-dua memang dah lambat..... aku kira ok lagi coz kerja malam jadi boleh cover balik beberapa jam yang tertinggal tu tapi husbandku lambat sudah.... (dia terpaksa minta tolong kawan tengok2 kan punch card nya...).... aku sampai opis dekat jam 9..... ndak pa la bukan selalu aku lambat.... hahahah....
Ok cerita pasal kek batik........ semalam sempat lagi aku buat kek batik... ini adik aku punya pasal la... malam-malam buta minta tolong buat kek coz hari ini dekat opis dia ada buat party.... nasib baik kek batik kalu kek lain... sengsara aku... resipi kek batik aku ni memang sempoi abis... senang teramat2.... ini resipinya....
1. mentega 250g
2. tepung 1 1/2 cawan (cawan sedang2 la... jgn guna jug plak...)
3. gula 1 cawan (suka hati la nak kurang manis... setengah cawan pun ok...)
4. milo 1 pek (yg harga 3 ringgit lebih tu)
5. susu pekat 1 tin
6. koko 2 sudu
7. telur 5 biji
8. biskut marie
9. sedikit kacang cincang atau nestum... (kasi sedap lagi....)
caranya.....
1. mula-mula masakkan mentega tu hingga cair dalam kuali...
2. kemudian masukkan semua bahan2 tu satu persatu.... sudah sebati baru masukkan telur... pastu masukkan biskut marie....
3. akhir sekali... letak la kacang atau nestum atau kedua-duannya sekali....
4. masuk dalam loyang.... lepas tu bolehlah di bedal....

kalau berani coba la..... (macam lagu faizal tahir... ahaksss)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...